5 הכללים לבניית מותג אינטרנט מצליח

על החיבור בין טיפוגרפיה וצבע לחווית משתמש, בניית מסע לקוח ושיווק תוכן אסטרטגי

מאת: יהושע דיין

פורסם ב - ספטמבר 6, 2023

זמן קריאה משוער 5 דקות

התעצמות הידע והטכנולוגיה מאפשרות ליצור חוויות עוצמתיות באתרי אינטרנט שיצרו מהפיכה
של ממש בעולמות השיווק והמכירות, כיום גם מותגים קטנים יכולים לפרוץ דרך ולבנות לעצמם חוויות מותג מרגשות וסמכותיות שממגנטות צרכנים והופכות אותם לשגרירים נאמנים.


במאמר הזה פירטנו את הכלים המרכזיים שעומדים לרשות מותגים ובני אתרים
שאורזים את החוויה, הסמכות וערכי המותג בצורה עוצמתית ואותנטית ללקוחותיהם
אספנו כאן רק את הכלים החשובים ביותר ואת הערך הרגשי שהם מספקים

1. טיפוגרפיה איכותית – אמון וסמכות
פונטים מוקפדים והיררכיה טיפוגרפית עקבית בממשק שלכם תעביר תחושת אמון וסמכות
ההמלצה היא לבחור בפונטים שמתאימים לאישיות המותג ולאופי המסר שרוצים להעביר לדוג'
להקפיד על מספר מועט של גדלים לרוחב הממשק ולשמור על עקביות טיפוגרפית

מותג חדשני טכנולוגי – פונט סאן סריף
מותג עם מוניטין – פונט סלאב סריף
מותג אישי – פונט אורגני

בטקסטים לקריאה רצוי להשתמש תמיד בגופני סאן סריף שהקריאות שלהם רהוטה יותר על גבי מסכים בגלל עובי הקו האחיד שיושבת היטב על הפיקסל, עם זאת ניתן לשלב עפ"י שיקול גופן כותרת שיוצר טוויסט בממשקים תדמיתיים בעיקר

שימו לב שהגופן שאתם מטמיעים באתר הוא רב לשוני שלא תהיה מגבלה מבחינת התוכן והמידע שברצונכם להטמיע
לסיכום טיפוגרפית שבנויה היטב עם גופנים איכותיים תספק למשתמש תחושה של יוקרה ומקצועיות
דרך העיצוב וחוויות מותג מרגשות וסמכותיות


2. צבעים מדויקים – חוויה וחיבור
לצבעים משמעות פסיכולוגית עמוקה להקשר שבו תופסים את זהות המותג שלכם
בניית צבע היא אמנות בפני עצמה, ישנם אתרים שעוזרים לבנות פלטות של צבעים לממשק או למותג שלכם אני מאוד נהנה להתרשם שילובים של מעצבים גדולים וללמוד מהם


כדאי להגדיר שלושה צבעי יסוד: ראשוני משני ושלישוני הם צריכים לעבוד טוב יחדיו אני אוהב ליצור התאמה באתר הזה

ויש את כלל ה-60/30/10:
כאשר 60% מהפלטה תקדישו לצבע הדומיננטי הראשוני – בדרך כלל, אנו קוראים לזה ניטרלי. צבע משני, או משלים, מהווה 30% מהפלטה, וצבע שלישוני, משמש עבור 10% הנותרים של העיצוב

ישנם גם כמה פלאגינים מעולים ב-figma לבנייה ותכנון פלטות וגוונים מונכרמים לשימוש שוטף
בשילוב צבעים רצוי לבחון קונטרסטיות מסקרנת של צבע וגודל – להחדרת ולהעצמת הייחודיות המותגית

את הטקסטים תרצו להשאיר קונטרסטיות גבוהה כדי לשמור על קריאות, אך לא גבוהה מידי כדי לא לאמץ את העין

השיטות הנפוצות כוללות צבעים משלימים (הפוכים בגלגל הצבעים) או צבעים אנלוגיים (שכנים על הגלגל).
על ידי הבנת היסודות הללו, אתם יכולים ליצור ממשקים שהם גם יפים וגם פונקציונליים.

3. מסע לקוח ואינטראקציה – דיאלוג והנעה
מתייחס לאופן שבו משתמשים מנווטים ומבצעים פעולות בתוך הממשק. זה כולל אלמנטים כמו לחצנים, תפריטים, מחוות מגע, פקודות קוליות וכו'. עיצוב אינטראקציה טוב הופך את הממשק לאינטואיטיבי ויעיל עבור המשתמשים להשגת מטרותיהם.

הנה אנלוגיה: חשבו על הממשק כעל מרחב פיזי (מרחב לקוח) ועל הדרך בה אתם מסתובבים ומתקשרים עם אובייקטים בו (אינטראקציה). ממשק מעוצב מרגיש טבעי ונוח לשימוש, ממש כמו חדר מאורגן היטב.


האתרים העוצמתיים מתכננים מסע ללקוחות המרכזיים, לא משתמשים בתוכן אחיד לכולם, אלא יוצרים חוויות אישיות וייחודיות לכל לקוח. הם מתאימים את הטקסט באופן אישי לצרכי הלקוח, ומשדרים תחושת התייחסות ושימוש שנותנת חשיבות לכל לקוח באשר הוא.

4. תוכן עם ערך מוסף – העשרה ואהדה

תוכן איכותי הכרחי לתפיסת המותג ותשדורת עוצמתו. תוכן עשיר ואיכותי מעניק פתרונות לבעיות ומספק מידע שיכול לעזור ללקוחות, הוא חושף דפוסים, מגמות או קשרים נסתרים בתוך הנתונים, וחוסך למשתמשים זמן ומאמץ. ניתן להיעזר בו גם למטרות קידום אורגני (SEO) מילות מפתח שרלוונטיות לתחום המותג, ובכך משפרים את הנוכחות שלכם במנועי החיפוש.

5. שיווק אורגני – השפעה
השיווק האורגני הוא כלי מרכזי שמבוסס על תוכן אסטרטגי שמסקרן את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו וקידום אורגני הטמעת מילות מפתח, בניית קישורים, וקידום תוכן באופן חכם, בניית קהילה: טפח קהילת משתמשים סביב הממשק שלך באמצעות פורומים, מדיה חברתית. משתמשים מעורבים יכולים להפוך לתומכי מותג. וכשעושים את החיבור בין טיפוגרפיה וצבע למסע לקוח ולקידום תוכן אסטרטגי ורלוונטי ברשת החברתית – משדרים מסר מותגי אחיד עקבי וחזק ללקוחות ומקבלים תוצר אינטרנט משפיע ומצליח