סודם של מותגים מצליחים!

מה כולל ה-DNA של מותגים המצליחים ביותר? ואיך הם יוצרים את החיבור רגשי עוצמתי בין הלקוח למוצר?

מאת: יהושע דיין

פורסם ב - מאי 29, 2023

זמן קריאה משוער 5 דקות

אלו ארבעת המרכיבים והפעולות שמשותפים – למותגים המצליחים ביותר!

1. יוצרים חיבור רגשי ופסיכולוגי בין הלקוח למוצר שלהם

כאשר מותג מצליח ליצור חיבור רגשי חזק עם הצרכנים, הצרכנים נאמנים למוצר שלו, לא רק ככלי פונקציונלי, אלא גם כחלק מהזהות והתרבות שלהם. הם חושבים על המוצר כדמות, או ידיד ואף מפתחים רגישות רבה לצרכי המותג, חיבור זה משפיע על הרגשתם של הצרכנים, שהמוצר שלהם "מבין אותם" והם הופכים חלק מקהילת המותג.

בעקבות זה, הם גם נעשים יותר סבלניים וקשורים יותר למותג ולמוצר שלכם, לקוחות אלו ישארו נאמנים למותג לאורך ימים ושנים, ועשויים להיות השגרירים שלכם ולהמליץ על המוצר שלכם לאחרים.

דוגמא טובה היא חברת Apple שהשכילה ליצור את התחושה שהמוצרים שלה אינם מסמלים רק טכנולוגיה מתקדמת, אלא סגנון חיים, דרך עיצוב מתוחכם, איכות מעולה וסגנון מינימליסטי, יצרה Apple קהילת צרכנים נאמנה של משתמשים שמאוהבים במוצרים שלה – עבורם היא מהווה מקור השראה

2. פותרים בעיה או ממלאים צורך מהותי, רגשי או פיזולוגי!
כאשר יהודה נכנס לשוק, בתוך בליל צעקות המוכרים, הוא שומע רק את הקריאה "אבטיח על הסכין" ושאר קולות השוק וקריאות המוכרים, ישמעו לאוזניו כרעש רדיו מעורבל ולא ברור.
יהודה מהטיפוסים – שהולכים על הבטוח – הוא מסתובב עם הפחד "אף אחד לא ידפוק אותי"

אפרים לעומתו, נכנס לאותו שוק אבל הוא שומע דווקא את הקריאה "בעל הבית השתגע" לאפרים מחכים לו 7 ילדים בבית ועבורו "ערך המחיר" או "התמורה הגבוה למחיר" לקנות כמה שיותר בכסף שלו, הוא הערך החשוב ביותר.

וכשאריה נכנס לשוק הוא שומע “כל תפוח מלמיליאן“ (שחקן עבר בכדורגל הישראלי) עבור אריה אין תחליף ל"איכות”, זה הצורך שהוא רוצה להגשים בשוק!

צרכנים פוטנציאלים מסתובבים בכל מקום, עם בעיות וצרכים שונים ומשונים!
מוצר שיודע למלא את הצורך הרלוונטי, לפתור את הבעיות של המשתמש, ולהקל עליו את המשימה
בונה מוניטין חשוב ומקבל נקודת זכות משמעותית בקרב קהלי היעד.

3. מספקים איכות נתפסת ותחושת ביטחון
מוצר טוב חייב להיות באיכות גבוהה כדי לעמוד בציפיות המשתמשים.
האיכות כוללת אמינות, עמידות ותכונות פונקציונליות וביצועיות של המוצר
מוצר באיכות גבוה משפיע על חווית המשתמש ומקנה אמון וביטחון במותג.

4. מעניקים חווית שימוש נוחה ויעילה
מוצר טוב חייב להיות יעיל ופשוט לשימוש, מטרתו להקל על המשתמש לפתור את הבעיות שלו בנגישות גבוהה ולספק פתרון יעיל והפעלה (התקנה) מתומצתת. מוצר שפשוט להבנה ולשימוש מגדיר חווית משתמש טובה ומגדיר את המוצר כמוצלח ויוצר חיבור משמעותי המעניק אמון לצרכן!