כיצד לבחור "פונט מותג" יעיל עבור החברה, השירות, המוצר שלכם!

הידעת?! – סגנונות של גופנים נמצאו והוכחו מחקרית כמעצבים תפיסות תת מודעיות של צרכנים כלפי מותגים.

מאת: יהושע דיין

פורסם ב - יולי 20, 2022

זמן קריאה משוער 5 דקות


הידעת?! – 
סגנונות של גופנים נמצאו והוכחו מחקרית כמעצבים תפיסות תת מודעיות של צרכנים כלפי מותגים.
במחקר של mit מצא – שגופנים לא מושכים – מייצרים תגובה רגשית גרועה אצל הקוראים כלפי התוכן.

למשל התלונות שנפוצות אצל משתמשי האינטרנט היא שימוש בגדלי גופן קטנים ומוזרים, שימוש בגופנים מיושנים, בעיות טיפוגרפיות אלו מובילים לחוויית משתמש רעה ובלתי אמינה.

פונט קריא

בניית מותג על רגל אחת

כל אסטרטג ממולח יודע שמטרת העל בבניית מותג היא:

1. יצירת "אישיות מותג" ערכית, ייחודית ורלוונטית.
2. הטמעה רחבה ומקיפה שלה  במגוון הפלטפורמות שנכונות לקטגוריית המותג

מיתוג מתחיל בבחירה
כשמותג בוחר להגדיר את המוצר שלו כגברי למשל – הוא יכול לשלם מחיר מסוים בשיווקו למגדר הנשי
אך מאידך הוא מחזק את מיצובו כמותג גברי גם ברמה הרגשית

אז מהם הערכים הקדושים שלנו?
ערכי מותג מתבססים לרוב על מחקרי שוק – ונגזרים מתובנות צרכניות ומניעים רגשיים של קהלי המטרה
עם זאת הערכים חייבים להיות אלמנטים רגשיים ופיזיולוגים שביכולת המותג לספק.

לסיכום:
הבטחת מותג הינה סך התועלות הפיזיולוגיות, הרגשיות והערכיות
שאנו רוצים לספק לקהל הצרכנים המעוניין בהם.

טיפוגרפית מותג

טיפוגרפית מותג איכותית
מהווה את המרכיב החשוב ביותר בעיצוב תדמית מותגית
רחבה ומדויקת איך היא עושה זאת?

1. יוצרת נראות המותג תקשורת ויזואלית זהה ואחידה עם הצרכן על מדיומים מגוונים.
2. שימוש בתוכן הטקסט תקשורת מילולית בה אנו מעבירים את המסרים שיווקיים.
3. טון אוירה וסטייל תקשורת תפיסתית ע"י הוויזואליות של הפונט העיצוב והאווירה שעולה.

טיפוגרפיה איכותית – מעניקה משמעות למותג, יוצרת מעטפת חווייתית, מגדירה זהות מובהקת
שמשרתת את המותג ואת תדמיתו לאורך ימים טובים!

גופו מותג

טיפוגרפיה מותגית לא תמיד עושה שימוש בגופן הלוגו של המותג.
אך לרוב היא מקיימת קשר הדוק איתו – עם הסטייל שלו, אישיותו וערכיו!

בפן הטיפוגרפי
היא מתייחסת לסוג הגופן שכולל את סך הצורות מספרים סימנים, שמייצגים שפה בסגנון אחיד
ובמשקלי (עוביים) וסגנונות רוחב שונים.

במרכיב העיצובי
היא גם עוסקת בקומפוזיציית הטקסט, היררכיות עקבית של כותרות ובודי טקסטים, צבעים,
תכונות והגדרות שתומכות בביטוי חוויית המותג שלנו,

בתכולת התוכן
היא מטמיעה בכלים אלה את הערכים, האישיות, האווירה והטונאליות של המותג בערוצי המדיה השונים.

ספר מותג

ארבעה תכונת שכדאי לקחת בחשבון בבחירת הגופן למותג שלכם

  1. גופן שמתקשר עם אישיות וערכי המותג שהגדרתם
  2. פונט בעל קריאות ותפקוד מעולה – קרנינג, מקצב, איכות העקומות
  3. ייחודי, מבדל וזכיר – לא נפוץ או לעוס מידי!
  4. תפקוד ויזואלי -אופטי – בגדלי פוינט שונים על פלטפורמות מגוונות

שלושה סיבות למה להשקיע בטיפוגרפיה מותגית נכונה ומושכלת….

1. הענקת משמעות ערכית למותג שלכם

גופנים מותאמים מעבירים את הטון והערכים של המותג – יוצרים קונוטציות רגשיות שונות.
למשל – גופנים סאנסריפים מדברים בצורה עכשוית – מודרנית, גלובאלית, וחכמה.
וגופנים סריפים נוגעים במקורות מיושנים קדושים עתיקים ואף מרגשים.
גופני מונו יעבירו בנו תחושה טכנולוגית.
וגופנים חופשיים כתבי יד, גופני סקריפט ידברו בצורה אישית יותר.

פונט מתאים

2. היא תקנה אריזה חווייתית מקיפה למותג
כשלקוחות נחשפים למסרים של המותג מותג שלנו במדיה החדשותית
בפרסום מקוון באינטרנט או קוראים עליו בעיתונות אנו נדבר אליהם בשפה חווייתית ייחודית ואחידה
זה יקנה לנו תדמית אמינה וחווית מותג מעולה!

פונטים לאתרים וממשקים

3. היא תיישם עבורכם זהות מותג מובהקת וקליטה
בעולם רווי גירויים ופרסומות – הנראות הוויז'ואל-טיפוגרפית מהווה מפתח בגיבוש זהות מותגית זכירה ומבדלת
שניתנת לזיהוי מידי בפלטפורמות מגוונות, זאת הסיבה שמותגים רבים בארץ ובעולם מפתחים גופנים פרטיים
לצורך תשדורת על שפת מותג אחידה, מוחשית ומולטי פלטפורמית.

זהות מותג