ההבדל בין מותג למיתוג

פסיכולוגיה מותגית, על ערכים רגשות וחוויות שצריכים להטמיע בסיפור המותג שלכם – איש חכם הגדיר את זה – מה יספרו עליכם שיצאתם מהחדר

מאת: יהושע דיין

פורסם ב - יולי 18, 2022

זמן קריאה משוער 5 דקות

עשו לכם קפה טוב, תלגמו קורטוב של ריכוז ותצללו עמוק (:

נעסוק באופן בניית מותג – Brand building, הגדרת המותג מיצוב ובידול, ויזואליזציה.
ונעסוק בתהליך המיתוג – Branding process, הטמעה והחדרה שלו לתודעת הצרכנים.

על העדפה מותגית ונאמנות צרכנית

המונח מיתוג – עוסק במהות (מה?)

פנימה – מתייחס להגדרת הפתרון ללקוח (קהל יעד מוגדר) מיצוב העסקי ובידול של עסק או ארגון
החוצה – הטמעה של המהות שלנו כמותג והתפיסות כלפיו (ערכים רגשות) בתודעת הצרכן.
מטרת מיתג לתקשר נכון מענה על צורך, כאב או רצון של צרכנים!

תהליך הבניה של מותג מנצח

המונח מותג – עוסק בזהות (איך?)

איך תופסים אותנו – מותג מתייחס למטען הרגשי שאנשים תופסים כלפי ארגון
אריזתנו השיווקית – המעטפת תקשורתית (עיצוב, טון, סגנון, תוכן) לארגון, מוצר, אירוע
מטרת מותג לצרוב חוויה וחיבור עם קהלים רלוונטים!

מבנה המותג

  • תדמית : סך של עמדות, תפיסות, רגשות וערכים של אנשים כלפיו
  • פתרונות: גוף שפותר צרכים פיזיולוגים/רגשיים – נותן מענה על כאבים ורצונות של גופים או אנשים

התמהיל של מותגים עוצמתיים!

  • רלוונטיים ומספקים פתרונות מעולים לצרכן – חדשנות ושביעות רצון
  • משדרים אמינות, ביטחון, מקצועיות – גוף שאפשר לסמוך עליו
  • ממצבים את המותג על ערכים ורגשות שהצרכן מעריך – יוצרים חיבור רגשי עמוק
איך לכבוש את לב הצרכן

אז מתי באמת מומלץ לבנות מותג?

  • מיתוג עסקי – כשעסק שרוצה להשיק ולחשוף מוצר או שירות חדש ורלוונטי
  • תקשורת שגויה – פעמים מסוימות ניגשים למיתוג רק לקראת פשיטת רגל
  • גיור מותג – כשעסק עשה תפנית שינה, הרחיב או הגדיר את פעילותו מחדש
מותג טוב בוחר בצרכנים שלו

ניתן לסכם שמטרת המותג

לייצר אינטראקציה תקשורתית של העסק מול הלקוחות האידיאלים והפוטנציאלים עבורו
מתוך מטרה להוביל את העסק לחיבור טוב ועם המון סייעתא דישמיא גם משגשג כלכלית!

הטמעת המותג

החדרת התדמית שהגדרנו למותג
מה אנחנו רוצים שיחשבו ויתפסו עלינו כמותג, פסיכולוגיה המותג, ערכי המותג
רגשות וחוויות שאותם נחדיר בסיפור המותג שלנו- "סטוריטלינג" (Brand storytelling)
איש חכם הגדיר את זה פעם – מה שיספרו עליכם שיצאתם מהחדר

שפה ויזואליות מותג

החדרת התדמית שהגדרנו למותג
מה יחשבו ויתפסו עלינו כמותג, פסיכולוגיה המותג, ערכי המותג
רגשות וחוויות שאותם נחדיר בסיפור המותג שלנו- סטוריטלינג
איש חכם הגדיר את זה פעם – מה שיספרו עליכם שיצאתם מהחדר

החדרת הזהות שעיצבנו למותג – יכולת השיוך והזיהוי הויזואלי
נראות – לטון ואוירה, לסטייל וסגנון, לעולם תוכן ושייכות, לשילובי הצבע, ולטיפוגרפיה שלו
אישיות המותג – איך הוא היה מתנהג אילו היה בן אנוש, צורת התנסחות שלו,
התנהגות המותג כממשק, עיצוב בתנועה, סאונד, צורות, צבעים ורגשות, ותכנים שהמותג מייצר.

מיתוג כהטמעה – מתייחס לתקשורת המותג החוצה!
בהפצת הבשורה – פרסום חוצות, עיצוב האריזה, הקמת אתר למותג, יצירת מוצר/אפליקציה
נוכחות במדיומים הרלוונטים – תשדיר רדיו טלוויזיה – ונקודות המגע עם הצרכן

ישנם שני מרכיבים בליבת המותג – שבלעדיהם אין למותג זכות קיום!
1. המיצוב – הוא מגדיר במה הוא מצטיין מה הכאב הגדול שהוא פותר
ומהי הצעת ערך הרלוונטית לקהל המטרה שלו

מיצוב עסקי

2. הבידול – מתייחס לבולטות וליחודיות הנתפסת של המותג
בעיני הלקוח, קיימים מגוון גישות של בידול..

נוכחות מותגית

3 סוגי הבידול הפופולאריים:

  • בידול מוצרי – פתרון הייחודי שיש לנו להציע לצרכים ורצונות של פלח מסוים
    חברת הבירה טוברוג יצרה פקק המאפשר סגירה חוזרת והרמטית של הבירה
    אחרי הפתיחה הראשונית שלה, דבר המקנה לבירה שמירה על הטריות וחיי
    מקרר גם לאחר הפתיחה (:
  • בידול פסיכולוגי – המתבסס על שייכות
    סיגריות מוכרים כמוצר שקשה לבדלו – מגוון המותגים מספקים חוויה עישון דומה.
    מלברו עשתה שימוש בדמות הקאבוי על הסוס כדי ליצור בידול ע"י שיוך פסיכולוגי
    לדמות גברית עוצמתית במיוחד – שמעשנים אוהבים להשתייך אליה!
  • בידול רגשות וערכים
    דוג' נוספת מוצר כמו מים מינירלים מוצר חיוני והישרדותי, מים נראים אותו דבר
    איך אפשר לשכנע את הצרכן להעדיף מותג על משנהו, יש מותגים שיבליטו
    את הנושא של חופש, יש כאלה שידברו על בריאות, אחרים על אנרגיה טבעית וכדו..
בידול נתפס למותג

לסיכום – אם ברצונכם ליצור מותג עוצמתי

שתפו פעולה עם נותני שירות שישלימו את הנקודה
שחסרה לכם והיא המומחיות החזקה שלהם!

תתחברו עם אסטרטגים, קופירייטרים, כותבי תוכן, ספקי מדיה,
עורכי וידאו מעצבי אתרים, ומקדמי אתרים, מעצבי תנועה ומוצר
וכל מי שיכול להעצים את תוצר מיתוג שלכם..

במאמר זה עסקנו במיתוג בפן התקשורתי שלו.
בהזדמנות אחרת נדבר על מיתוג פנים ארגוני שמתייחס למבנה פלטפורמת המותג במבט פנימה
במאמר נוסף תלמדו איך להתאים טיפוגרפיה עוצמתית למותג שלכם